Huomasin ilahtuneena blogilistalta, että olen jo saanut muutaman tilaajan! Kommenttejakin on tullut. Tuntuu hyvältä, tuntuu etten ole ihan yksin tässä.

Toiseksi viimeinen kesälomapäivä. Maanantaina alkaa koulu, uusia ja vanhoja oppilaita, oppitunteja, hyppytunteja, piha- ja ruokavalvontoja - tästä se taas lähtee. Jotkut aloittavat vasta tiistaina, mutta täällä päin jo maanantaina. Tunnen olevani etuoikeutettu, kun sain näin pitkän sijaisuuden heti valmistumisen jälkeen. Toistaiseksi olen viihtynyt ja pärjännyt, jopa paremmin kuin oletin.

Koulun alkamisen myötä olen enemmän pois kotoa kuin nyt kesällä. Uskon, että se tekee meille hyvää. Toisaalta koulun alkamisen myötä lisääntyvät myös työt, kun kotitöiden lisäksi pitää tehdä koulun töitä kotona. Kahden ihmisen ruokailun sovittaminen yhteen tuo myös omat haasteensa: otanko kouluun eväät ja syön päiväruuan vasta kotona? Muistaako K. syödä ollessaan yksin? (Todennäköisesti ei.) Milloin ehdin tehdä ruokaa? Ja miten se terveellinen laihduttajan ruokavalio taas menikään...

Yritämme miehen kanssa tänään ja muutenkin tässä lähipäivinä laittaa asuntoa kuntoon. Helpompi muuttaa, kun siivoaa kaapeista ja laatikoista turhat rojut pois ajoissa. Muuton ollessa päällä tulee helpommin vaan kaadettua tavaraa laatikoihin sen suuremmin lajittelematta. Kummasti sitä turhaa tavaraa vain kertyy ja kasaantuu. K. on järjestelmällisempi kuin minä - tosin hän on vallannut itselleen enemmän kaappitilaa, ja minun kaikille tavaroilleni ei ole paikkaa, toisin kuin hänen. Uudessa kodissa on onneksi paljon kaappeja valmiiksi, ja aiomme vielä hankkia muutaman lisää. Ainakin meillä epäjärjestys syntyy juuri siitä, kun tavaroille ei ole omaa paikkaa.

K. lupasi imuroida, jos minä käyn kaupassa. Yllättävää aloitteellisuutta! Ihanaa!